torsdag 1 mars 2012

Ekologiskt vatten

Jag flyger ju och far en del i mitt jobb och för en vecka sedan besökte jag Östersund. När jag passerat säkerhetskontrollen för att ta mig hem igen fick jag en trevlig överraskning. -"Spara vatten och miljö", läste jag på en skylt rakt framför mig. Under skylten fanns en korg med tomma flaskor på 2 dl och en vattenkran. Bara att fylla sin egen flaska att ta med på flyget. De dyra märkesvattenflaskorna i shoppen kunde stå kvar på sina hyllor. Vilken bra idé!

2 kommentarer:

  1. Ja! Perfekt idé! Det är galet vad det konsumeras köpvatten i länder där vattnet är drickbart :/

    SvaraRadera
  2. Verkligen briljant idé med vattenflaskan!
    Din blogg är trevlig. Ska sälla mig till uppföljarna.
    Ha det så gott!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.