tisdag 3 april 2012

Ägg i magen, ägg i påsen, ägg i håret



Här värps det ägg till höger och till vänster. Ja vi håller helt enkelt på att svämmas över med ägg. Därför har jag provat ett alternativt användningsändamål för mina ägg -som schampoo. Jag vispar ihop ett ägg och kletar ut det i vått hår. Sedan sköljer jag av det med ganska kallt vatten. Det funkar hur bra som helst. Mitt självlockiga hår blir lockigt och fint och jag har än så länge inte behövt använda balsam. Det tar ju uppemot två veckor innan man tvättat bort alla ämnen man vanligtvis får i sitt hår genom "vanligt" schampoo (även ofta ekologiskt) har jag hört så jag måste tvätta en stund till innan jag riktigt vet hur det funkar. Men just nu är jag jättenöjd!

Det enda man behöver komma ihåg är att inte skölja håret med för varmt vatten. Lilla fröken skrek i högan sky över hur kallt vatten vi tvättade hennes hår med. Kranen vreds mot varmt och det var snudd på att hon fick omelett i håret. Ett litet annorlunda problem som vi vanligtvis inte är vana vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.