torsdag 3 maj 2012

Joy to the world, three sheeps are born

Deja vu-känslan var ett faktum när min man kom inspringandes glatt ropande -Vi har fått lamm! Två dagar tidigare hade jag dystert påpekat för grannen Christine att det blir nog inga lamm. Sedan vi klippte tackan Monika (efter det lärde jag mig att man skall göra det minst tre veckor före beräknad nedkomst, hups!) började hon se så liten ut. Därför var min förvåning stor när det inte var ett eller två lamm, nej tre lamm som Monika hade fått. Jenk berättade att när han kom in i fårhuset låg hon där med lammen och gav honom en blick som innehöll stor stolthet och kärlek. Och vilken exemplarisk mor hon är! Det enda orosmolnet var lilla Estelle. Hon är minst en tredjedel mindre än sina syskon och vi befarade att hon skulle stryka med. Vi har förstått att det ibland är så när tackan får tre lamm. Men nu på två dagar har hon "karppat" upp sig och struttar omkring som små lamm nu struttar i den här åldern. En riktig liten sessa! Visserligen är detta en ugly blog, men fotot är verkligen dåligt och gör inte de små liven rättvisa. Men det är lite trångt i båset och små lamm är ganska rörliga ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.