tisdag 12 februari 2013

Artikel om oss i Kotiliesi och lite, lite i Expressen

Igår damp en tidning ner i postlådan. Det var det nya numret av Kotiliesi och jag fick se resultatet av den finska intervjun som jag skrev om tidigare. Trots att jag på äkta kvinnligt vis sitter och jagar upp mig lite över bilderna på mig så är jag mycket nöjd med artikeln. Tänk att jag har kunnat säga allt det där på finska! Jag har till och med fått för mig att relatera miljöförstöringen med den ekonomiska krisen i Grekland ... Hmmm ...

Och i Expressens söndagsbilaga lyfts min blogg fram i artikeln om 'Nu vill vi leva som förr i tiden'. Åh, vad roligt! Jag har nämligen en lite nostalgisk förkärlek för Expressen. Alltid när jag var liten brukade vår familj "åka ut och köra" på söndagarna. Det var på den tiden när man inte behövde oroa sig för avgaser, bensinpriser och miljöförstöring. På söndagarna skulle vi alltid stanna vid någon kiosk för att pappa skulle köpa Expressen. Expressen var nämligen lite speciellt här i  Finland när jag var liten.

Här kan man läsa Kotiliesi artikeln på nätet. (på finska)



10 kommentarer:

  1. Vad skojigt! Det är kul att vara med i en tidning :-)
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Då ska här köpas Expressen! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, då måste jag ta och kika i expressen!
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  4. Nej hör ni köp inte Expressen bara för det. Det var verkligen pyttelite om oss. Men i övrigt var artikeln helt bra. Ganska mycket om underbara Clara.

    SvaraRadera
  5. Heja Maria! Så roligt :) Måste köpa tidningen och knega mig igenom den finska texten :)
    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Jag hittade till er blogg via artikeln i Expressen. Och nu kommer jag att följa den med spänning! =)/Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann-Louise! Vad roligt att du hittade hit. Välkommen!

      Radera
  7. Förlåt mig, jag kan inte srkriva svenska så bra. Jag gillade artikkeln i Kotiliesi. Vi har också projekt självförsörjning här :) Alla de bästa till dig och familjen. Anteeksi, huonoa ruotsia, mutta parhaani yritin (ihan pienellä googlen avustuksella) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mammukka! Vad roligt att du ville skriva på svenska : ) Det värmde mitt hjärta. Välkommen att kommentera även i fortsättningen. Både finska och svenska funkar lika bra. Alltid roligt med nya självförsörjningsmänniskor : )

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.