onsdag 13 mars 2013

Soppan-grupp!

Åsa tipsade mig om FB-sidan Soppan! Tack för det Åsa! Åh, vad roligt det lät! Hör själv:

En soppan-grupp bjuder varandra på enkelt, billigt käk en vardag någon gång i månaden. Alla skall ha råd att vara med och ingen skall behöva känna att man ska överträffa varandra med dyra, krångliga recept. Soppan är vardagslyx i form av ett dukat bord hos en god vän.

Jag kände direkt att jag vill också vara med i en Soppan-grupp. Så jag startade en egen. Jag funderade ut tre familjer som bor nära oss, som jag tror skulle trivas ihop och så frågade jag dem om de ville vara med. På si så där 20 minuter var vår grupp fixad. Visst känner jag alla från tidigare, men inte alla så där super-duper bra, men det är väl alltid bra med nya vänner?

Utmaningen för oss är att i det här skedet  av livet blir det ganska många barn runt köksbordet. I vårt fall elva stycken. Men finns det hjärterum finns det stjärterum. Det som vi kommer att försöka köra med i vår grupp är att det inte bara finns en tid för när vi börjar äta utan även en tid för när vi slutar äta. Vår grupp är inte en grupp som sitter hela kvällen på besök, utan vi träffas, äter, pratar och tar itu med nästa grej för kvällen. Precis som en helt vanlig vardagsmiddag med andra ord.

Åh, vad roligt det skall bli. Vår familj är först ut i tur. Återkommer med rapport över hur det gick.

3 kommentarer:

  1. Vilken bra idé, speciellt att det är vardagsmiddag utan krav på långsittning. Det tilltalar mig, får fundera på om vi kan införa det bland våra vänner.

    SvaraRadera
  2. Vilken superidé! Det vore inte illa att testa!

    SvaraRadera
  3. Bra idé att ha en börja och slutatid. Blev inspirerad!

    Maria

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.