måndag 30 september 2013

Köttfri måndag: vegetarisk lasagne

Förra veckan testade vi Malins recept på vegetarisk lasagne. Det skojiga med lasagnen är att den innehåller grynost (keso). Spännande, enkelt och gott. Receptet hittar du här.

Och nu kanske alla tror att jag länkar till Malin för att hon hade länkat till mig och mitt deodorantrecept, men så är det inte alls. Verkligen inte. Det råkar faktiskt bara vara så att vi tycker om varandra. Och lasagne. Och vegetarisk mat. Kram på dig Malin!

5 kommentarer:

  1. Tack för tipset, den ska jag testa genast idag!

    SvaraRadera
  2. Låter riktigt gott! Jag brukar göra en variant med en tomatsås som bas. Sedan kokar jag ihop den med röda linser och rivna rotsaker (morötter, palsternacka, rotselleri, kålrot Lite beroende på vad som finns hemma). Sedan varvar jag med lasagneplattor, lite turkisk yoghurt och kanske en bit mozarella. Riven ost gärna parmesan på toppen. Skjuts in i ugnen.

    Det är enda gången som de röda linserna slinker ner utan sura kommentarer. Dessutom är det en bra rätt att göra i största formen. Så att det kan bli lite över att frysa in i lunchlådor. :-) Hälsn Anna F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när jag läser din kommentar inser jag att lasagne ju faktiskt är en ganska praktisk maträtt. Det har jag aldrig tänkt tidigare. Ditt recept låter ju också jättegott! Skall prova.

      Radera
  3. Kram på DIG Maria :) Vad roligt att ni också gillade lasagnen. Den är en återkommande favorit hos oss, som sagt. Mer vegetariska supertips åt folket!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.