torsdag 3 oktober 2013

Boktipset: Kärleksmums

Jag kan gissa att ni ofta funderat på mitt 'projekt kondition'. Hur det går med min löpning? Det går bra. Riktigt bra är väl att ta i, men bra tycker jag nog att jag kan sträcka mig till att skriva. Visst skulle jag kunna skriva om hur långt jag nuförtiden orkar springa. Eller vilken medelhastighet jag brukar ha, men det skulle vara att utmana den gamla prestationsinriktade Maria. Henne försöker jag glömma. Nu springer jag. Punkt slut. Ibland går jag någon meter, men mest springer jag.

Tycker du inte det syns på mig? Att jag har börjat springa? Kanske det beror på att jag har en man som inte tycker smalhet är vackert. (Åh, vilken guldgruva jag har till karl!) eller så kanske det beror på en av mina nyfunna böcker: Kärleksmums.

För i den österåkerska familjen äts det ofta efterrätt nuförtiden. Att bläddra i boken är som att vara tvungen att tillverka dregellappar i vuxenstorlek. Hittills har vi avverkat; Rosmarinäpplen, Ostkaka, Bästa chokladbollarna, Smörig kokospaj, marängtårta med blåbärs- och citronfyllning och smördegstarteletter med äppel, mandelmassa och kanel. Och i handelsväskan igår slank det ned ingredienser till Äppelpaj med kolasås och Amerikansk spungecake.

Ovanan med efterrätt fick vi i samband med den vegetariska månaden. För de flesta efterrätter är ju liksom ... vegetariska.

Så vill du njuta av livet, åtminstone ur ett kort perspektiv, rekommenderar jag dig boken Kärleksmums av Emma Hamberg och Anette Rosvall. Mmmmm.......

1 kommentar:

  1. Vet inte om det är för att jag är hungrig, men vartenda ett av de där recepten lät ju helt otroligt himmelsgoda... Måste bli en äppelpaj med kolasås snart!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.