måndag 21 oktober 2013

Köttfri måndag -Grönsakssoppa med (bacon) och citronsåsklick

Jag som aldrig tyckt att jag hittat bra vegetariska recept har plötsligt fått världen flow. Jag ser dem överallt. Jag har fått vegetariska ögon. Det oaktat får ni gärna tipsa mig om ni har något gott i ugnen.

Veckan recept på Grönsakssoppa på bloggen Kvintettfamilj innehåller egentligen bacon. Det kan naturligtvis lämnas bort, men det har en viss tjusning det där baconet det har det. Och glöm för allt i världen bort yoghurtsåsen. Ååååhhh! Vi gjorde den på fet och krämig creme fraiche. Syndigt gott.

3 kommentarer:

  1. Vi brukar göra en vegetarisk "köttfärssås" som är himla enkel att göra:

    Kör en burk kikärtor (eller motsvarande mängd hemkokta) i en matberedare tillsammans med en gul lök, salt, peppar och paprikakrydda tills det blir sönderhackat i småbitar men inte helt slätt. Om man vill kan man ju lägga till lite färska kryddor som oregano eller basilika eller några stjälkar selleri.

    Koka sedan upp passerade tomater i en gryta och häll i kikärtshacket i grytan och låt det puttra medan du kokar pasta till.

    SvaraRadera
  2. Erbjuda lån mellan privatpersoner

    Hej!
    Jag medger krediter till människor i den finansiella misslyckande.
    Mitt erbjudande är begränsat till 500.000 kr och räntan är 3%.
    Efter min hjälp, ger jag till högst 25 år.
    Har faktiskt varit i ekonomiskt behov, kontakta mig för en trevlig bort att få ekonomiskt stöd. E-post: (loven8971@gmail.com)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.