onsdag 16 oktober 2013

Lågstadieelever och doktorander

Det har varit spännande diskussioner på Flemmingsbacken de senaste dagarna. Först hade vi en grupp lågstadieelever (åk 3-4) som var och bekantade sig med våra bin. Vetgiriga och frågvisa barn så det förslog. Roligt, roligt.

Några dagar senare kom en doktorand från Stockholm som skulle använda bikupan som metafor inom sina marknadsföringsstudier. Intressant! Nu fick jag verkligen gnugga geniknölarna och fundera på hur övervintringsklot, flusteröppningar och informationsdanser kan omtolkas i marknadsföringsmässiga termer. Även det väldigt roligt.

Och visst har jag fått till en intressant och detaljerad bild? Det är ju så kinkigt att fotografera barn nu för tiden så jag knäppte en bild där man knappt ser att det är barn. Det kan lika bra vara små trädgårdstomtar. Doktoranden vågade jag inte fråga om jag fick fotografera... Honom får ni liksom bara försöka föreställa er.

2 kommentarer:

  1. Hi hi! Söt liknelse där med trädgårdstomtar. Låter som två roliga besök! Ha de gott.

    SvaraRadera
  2. Fniss! Sitter och föreställer mig doktoranden... //Anna F

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.