tisdag 17 december 2013

Fixa julklappsetiketter

Nu har julkorten börjat dimpa ner i postlådan. Roligt, roligt! Men vad gör man med julkorten från år till år? Jag brukar bunta ihop dem, sätta dem i adventsljusstaken och spara dem till nästa år. (Måste kanske förtydliga att de åker i adventsljusstaken först när den åker in i skåpet igen). När det är dags att skriva julkort följande år är det enkelt att hålla reda på vem som skall föräras med ett julkort. Fick vi inget julkort av dig i fjol? Sorry, då får du inget av oss i år. Den här regeln har resulterat i att vi har bekanta som får vartannat år och vartannat år får vi ... De tänker tydligen som vi.

Efter att julkorten tjänat detta påminnelsesyfte brukar de slängas. Känns dumt, men vad skall man göra med dem då? I år gjorde jag julklappslappar. Jag limmade korten på ett tjockare vitt papper och klippte sedan ut dem i lämpligt format. Och så ett hål med hålstans. Klart! Snabbt gick det och så känns det bra att få lite användning för korten.

För dig som vill printa ut vackra julklappsetiketter, julpapper eller presentpåsar är det här ett himmelrike. Tipset fick jag från ett inlägg på bloggen Tedags hos tant Ninette. Tack!

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att du gillade det tipset (och var in på min blogg)! :)

    SvaraRadera
  2. :) jag brukar klippa o limma och laga nya julkort av de julkort vi fått året innan, blir personliga trevliga julkort tycker jag. -Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skall jag också göra nästa år. Har redan fått en massa idéer för hur det kunde se ut.

      Radera
  3. Iår klippte jag lagon stora pappersbitar. Pensla på kaffe o lät torka för att få en gammal look. Sen fram med akvarell o glittertuben från dotterns rum. Blev Jätte personliga etiketter o ingen den andra lik!/ Allt gott evelina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där med kaffe lär ju skall ge en skön patina. Har dock aldrig kommit mig för att använda det. Eller rättare sagt jag glömmer, jag glömmer ...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.