söndag 8 december 2013

Fixa paradkudden

Jag brukar gå och titta på fina, broderade kuddar. Drömma om hur bra de skulle ta sig hos oss. Titta på prislappen och tänka att jag kan ju brodera egna. Men det gör jag ju aldrig. Men så fick jag en idé. Jag köpte på loppis två gamla handbroderade dukar för 25 kronor styck. Dem sydde jag helt enkelt till kuddar. Stoppningen brukar ju kosta en del, men jag hade sådan tur att på ett annat loppis stod en kvinna och plockade upp prydnadskuddar i mängd och massor. Kuddar i grå satin. Inte min smak. Så då var den frågan löst. Visst blev de fina?
Handbroderad kudde i modell större. 

Vävd kudde att matcha de övriga röda kuddarna i soffan med. 


5 kommentarer:

  1. Pysslig är du! Och fint blev det!
    Tack för härlig inspitation :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pysslig är nog inte kanske precis vad jag skulle kalla mig själv, men ibland så får jag till det : )

      Radera
  2. Smart!! Att köpa broderade dukar att göra kuddar av. Själv har jag köpt virkade dukar på loppis och gjort skålar och lampor av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det. Fattar inte varför det tog så länge innan jag kom på det : )

      Radera
  3. Jättefina kuddar och framförallt en väldigt bra idé!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.