tisdag 5 maj 2015

Mördarfrassen Vivi är tillbaka

Vi har tre katter. En av dem är en mördarfrass. Könet och personligheten till trots heter han Vivi.

På kvällarna när jag har lagt mig hoppar han upp i vår säng. Så smyger han fram till mig och stryker sitt huvud mot mitt ansikte. Länge, länge ligger  han på mitt bröst. Men det är enda tiden på dygnet. Annars är han tuff som få.  Vi brukar berätta om den gången han kom vandrandes över plogfårorna med en fasan i munnen.

I morse kom Jenk in och sade att han ville visa något. Han pekade på Vivi som låg orörlig i sågspånet framför vedlidret. -Är hon död? flämtade jag. (Lite paradoxalt kallas nämligen katternas egen Rambo för hon i vårt hus). För det var onekligen en väldig konstig plats att ligga orörlig på. Om än man är en katt.

-Nej hon vaktar sitt senaste byte, svarade Jenk


Stolt visade Vivi upp sitt senaste byte. En fullvuxen hare.

-Shit pomfrit (som Stefan Nilsson skulle ha sagt) vad stora de är!

Mördarfrassen Vivi har levlat upp (som datanörden i huset skulle ha uttryckt det) ...

4 kommentarer:

  1. Tuff kisse! Antar att han/hon är vår Maltes största idol, han som bara kommer hem med mullvadar ännu.

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, vilken katt! Jag har hört historier om katter som fångar harar i par. Men inte en ensam jägare. Antar att ni inte har problem med råttor och möss hemma?

    /Hanna (http://hilleborn.blogg.se)

    SvaraRadera
  3. RESPEKT!!!
    Harar e inga kycklingar direkt...

    Anders

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.