fredag 14 augusti 2015

Boktips: Ekobyboken

När jag såg den här boken på biblioteket växte min nyfikenhet och jag var tvungen att lägga den i väskan. Ja, jag stal den inte utan jag lånade den först.

Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig att bo i en ekoby. Det finns för mycket av vill/kan själv och ett stort behov av att få vara ensam. En riktig finne är jag med andra ord. Men det gör ju det desto mer intressant att läsa om hur andra tycker och tänker.

Är du nyfiken på en ekoby och vill starta upp en by eller bo i en by så finns det säkert mycket nyttigt i boken. Är man bara nyfiken på att höra smaskiga historier om hur det är att bo i en ekoby är boken kanske inget för dig. Det var liksom mera "faktabok om ekobyar" än "hänt i veckan i ekobyn Guldkornet". Jag bläddrade lite, läste här och där, men fastnade liksom aldrig. Språket var rätt traditionellt och torrt och det var ingen wow-känsla på bilderna heller. Och inget matt papper ...

Men ni vet att boken finns. Alltså Ekobyboken -frihetsdrömmar, skaparglädje och vägen till ett hållbart samhälle. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.