måndag 31 augusti 2015

På vårt bröllop!

"Min" fotograf Patricia Rodas (eller Trissan som jag kallar henne) är en av mina bästa vänner. Hon är också den som fotograferat alla mina böcker. Dessutom har hon en fotoblogg där hon delar med sig av inspiration och råd till oss mindre duktiga fotografer. Hon har faktiskt sagt rent ut att jag är usel. Men man kan ju inte vara bra på allt. Vilket är rätt bra för henne. Annars skulle jag kanske fotografera mina böcker själv. Det har hon inte tänkt på, ha!

Nåja, i sin blogg "Flatten Image" har hon haft en serie om hur man fotograferar brudpar. Och där finns ett foto från vårt bröllop. Ett av mina favoritfotografier faktiskt. I Österbotten där vi bor var det tidigare vanligt att brudparet vid bröllopsmiddagen satt lite för sig själva i en speciell brudsoffa. När middagen var slut och festligheterna tagit vid, männen knäppt upp sina västar och en del blivit lite runda under fötterna skulle brudparet hissas upp i soffan. Det är precis vad som händer på bilden. Och se på allas miner! Vi var tydligen inga lättviktare! Min gudfar, pappa, byssbor, gamla fina vänner, Jenks chef ...

Hon kan de där med att fåna stämningen den där Trissan.

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.