lördag 29 oktober 2016

Fixa miljövänliga presentpåsar

Vi har i många års tid använt bruna papperspåsar till nästan allt, så även till presentpåsar.
Miljövänligt, billigt, personligt och enkelt att paketera.

Möjligheterna att "snygga till" dem är  många. Mitt favoritsätt är att sätta mig ner en stund och rita. Då får jag samtidigt lite gratis avkoppling. Och så är det ett perfekt sätt att "umgås och pyssla" med dottern.

Min inspiration hittar jag  på Pinterest. Skriv in "doodles" i sökfältet och känns hur det börjar klia i fingrarna. 

2 kommentarer:

  1. Hej! Fina påsar ni har ritat! Jag har inte lyckats hitta enkla bruna papperspåsar i Sverige, råkar du veta om man kan beställa de online någonstans? I Finland finns också bra smörgåspapperspåsar som jag inte hittar i Sverige, undrar varför svenskarna är så plastkära.... Tack för fina bloggen också!
    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Tack för berömmet Rebecca! Jag brukar köpa mina påsar här
    https://www.napakka.fi/lahjapakkaustarvikkeet/pussit/elintarvikepussit. De säljer tydligen till utlandet, men sidan är på finska. Det har dock gått bra att mejla dit på svenska. Förstod dock att det var samma företag som Packoplock så kanske du hittar där?

    https://www.packoplock.se/

    Man måste ju köpa rätt mycket på en gång så ibland har vi varit flera som köpt samtidigt. Å andra sidan så har man ju i många år. Och ja, smörgåspåsarna är jättebra som alternativ till plast.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.