lördag 4 februari 2017

Unelma omavaraisuudesta

Terve, terve! Nu finns min senaste bok om självförsörjning även på finska. Den heter Unelma omavaraisuudesta och har en lite annan pärmbild. Men annars är den exakt likadan. Tror jag. Jag har inte orkat läsa genom den så helt hundra kan jag inte vara : )

Det jag emellertid tycker mycket mer om med den här versionen är att texten på baksidan och i "bokhandeln" känns så mycket mer jag. Konstigt nog så är det marknadsföringsavdelningen som skriver texten till pärmens baksida (eller åtminstone i det här fallet) och i den svenska versionen kände jag att nja ... Det låter onekligen lite väl präktigt att vi hoppade av konsumtionshetsen och skaffade oss en liten gård i Österbotten. Så var det ju egentligen inte. Vi köpte oss en gård, konsumerade som tok ända tills inte det kändes kul längre och då började vi tänka på andra alternativ. Men det kanske inte säljer lika bra.

1 kommentar:

  1. No Terve, terve! :) Kuulostaa hyvältä! Bra att dina tankar och funderingar och uppror och "konstiga" idéer får röra om lite i andra delar av landet också :)! Jag blir glad när du sår morötter "på snön" och sen också berättar att det går, om det går, hur det går, utan att försköna. Och om du förskönar låter du läsaren förstå att du gör det :D! Ha en riktigt trevlig vår!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.